Leírás
A könyv olyan meghatározó kortárs koreográfusok munkáit vizsgálja, akik az 1990-es évektől kezdődően alapvetően formálták át a tánc-szcénát Európában és az Egyesült Államokban. Ez az új koreográfus nemzedék az elmúlt harminc év performansz- és képzőművészetével, valamint kritikai elméletével folytatott élénk és nyílt párbeszéd során a mozgás fogalmának „kifullasztásával” kérdőjelezte meg a tánc értelmezését. Munkáik megkövetelik, hogy a performanszművészet, a posztstrukturalista és kritikai elmélet, a posztkoloniális elmélet, valamint a kritikai race studiest jellemző radikális politikusság kiterjesztett színreviteleként olvassuk őket. Jelen kötet egy átfogó és kivételes jelentőségű kutatás eredménye, melyben André Lepecki kiváló elemzését adja a következő koreográfusok alkotásainak:
- Jérôme Bel (Franciaország),
- Juan Dominguez (Spanyolország),
- Trisha Brown (USA) • La Ribot (Spanyolország),
- Xavier Le Roy (Franciaország, Németország)
- Vera Mantero (Portugália),
továbbá a következő képző- és performanszművészek munkásságának:
- Bruce Nauman (USA) és
- William Pope. L (USA).
A kötet jelentősen és radikálisan átrajzolja a táncról való gondolkodást, miközben a táncelmélet, valamint a kísérleti művészeti és filozófiai gyakorlatok újbóli összekapcsolásának szükségessége mellett érvel. André Lepecki a New York-i Egyetem Performansz Tanszékének adjunktusa, esszéista és dramaturg; az Of the Presence of the Body című kötet ([A test jelenlétéről], Wesleyan University Press, 2004), valamint Sally Banesszel együtt a The Senses in Performance ([Érzékek a performanszban], Routledge, 2006) című kötetek szerkesztője.