Mind a(z) 2 találat megjelenítve

Akció!
Gelencsér Gábor Váratlan perspektívásk Jeles András filmjei
Gelencsér Gábor

Gelencsér Gábor : Váratlan perspektívák. Jeles András filmjei

Original price was: 2 800 Ft.Current price is: 2 240 Ft.

Bizonyára nem véletlen, hogy Jeles András filmjeiről számtalan kitűnő esszé, elemzés és kritika látott napvilágot, olyan szerzőktől, mint Balassa Péter, Fodor Géza, Radnóti Sándor vagy éppen Petri György, ám átfogó, monografikus igényű áttekintés, mint a jelen kötet, még nem született a rendező filmművészetéről. A könyv módszertanában is igyekszik követni a Jeles-recepció hagyományát, illetve Jeles művészetének voltaképpeni tárgyát: a küzdelmet saját anyagának megformálásért. Célja egyszerre bemutatni Jeles filmjeinek formaeszközeit és társadalmi környezetét, ugyanakkor megsejtetni mindennek bölcseleti távlatát. Jelesnél erős az elutasítás, a rombolás – avagy enyhébb kifejezéssel élve – a perspektívaváltás gesztusa, ám ehhez látnunk kell azt is, mit utasít el, mit rombol le, mihez képest módosít a nézőpontján, hogy megnyílhasson a figyelme valami másra. Nehéz őt elhelyezni a magyar filmtörténeti hagyományban, hiszen művészetének lényege épp e hagyomány lebontása, illetve átalakítása.

Akció!
A Titanic zenekara: Stílusok és irányzatok a hetvenes évek magyar filmművészetében
Gelencsér Gábor

Gelencsér Gábor: A Titanic zenekara

Original price was: 4 900 Ft.Current price is: 3 920 Ft.

A hatvanas évek magyar újhulláma mellett kevesebb figyelem fordul a hetvenes évek filmművészete felé, noha olyan alkotások készültek ekkor, mint a Szindbád, a Szerelem, az Amerikai anzix, az Ajándék ez a nap vagy A kis Valentinó.

Ez az évtized nemcsak remekműveket hozott, hanem szemléletmódbeli váltást is: az 1968 utáni kiábrándulás következtében kérdésessé vált a filmeket korábban értelmező politikai keret, amivel párhuzamosan felértékelődött az egyes művek nyelvi–stilisztikai megformálása, ugyanakkor új lendületet vett és egyedülálló filmtípust hozott létre a társadalmi folyamatokat kritikusan elemző dokumentarizmus.

A szerző a magyar filmtörténet méltatlanul háttérbe szorított, „elsüllyedt” évtizedét elsősorban a művek formavilágán keresztül mutatja be, amivel a magyar filmtörténetírásban sokáig hiányzó, a korszak játékfilmjeit és életműveit új megvilágításba helyező szempontot érvényesít.

Ez a könyv a 2002-ben megjelent, számos felsőoktatási intézményben tankönyvként használt első kiadás javított és bővített változata.